SLEVA 20 % NA VŠECHNY BRZDOVÉ SADY EUROREPAR
Brzdová soustava je základním prvkem ovlivňujícím vaši bezpečnost. Na váš podnět musí reagovat okamžitě a přesně. Nejdůležitějšími součástmi systému jsou destičky a kotouče nebo bubny a obložení.
TYPY A FUNKCE BRZD
Přední kola, která zajišťují 50–90 % brzdného účinku jsou osazena výkonnějšími kotoučovými brzdami, zatímco zadní kola mívají u starších vozů bubnové brzdy.
Kotoučové brzdy: sešlápnutí pedálu uvede do činnosti hydraulický třmen, který přitlačí destičky ke kotouči.
Bubnové brzdy: sešlápnutí pedálu má za následek roztažení dvou čelistí, které se tak přitlačí na vnitřní část bubnu.
PROČ SE SOUČÁSTI BRZDOVÉ SOUSTAVY OPOTŘEBOVÁVAJÍ?
1. BRZDOVÉ DESTIČKY
Materiál, ze kterého jsou destičky vyrobeny, je měkčí než kotouče, a proto se opotřebuje rychleji. Pokud jsou destičky nadměrně opotřebované, sníží se brzdný účinek a může dojít i k poškození kotoučů.
Pravidelně nechávejte zkontrolovat opotřebení brzdových destiček a kotoučů (přibližně každých 10 000 km). Pokud tloušťka třecí vrstvy klesne na 2 mm, nechte destičky vyměnit.
2. BRZDOVÉ KOTOUČE
Při brzdění dochází ke tření a zahřívání kotoučů, při opakovaném sešlápnutí pedálu může teplota dosáhnout až 800 °C! Na jejich stavu závisí účinnost fungování destiček. Kotouče mohou být zvlněné, popraskané nebo zkorodované.
Nechte kotouče zkontrolovat při každé výměně destiček, abyste si byli jisti, že mají minimální tloušťku doporučenou výrobcem.
3. BRZDOVÉ BUBNY
Jsou méně namáhané, nicméně podléhají podobnému zatížení jako brzdové destičky. Opotřebené součástky mohou při brzdění způsobit zablokování zadních kol a vychýlení zadní části vozidla.
Stav brzdového obložení a bubnů nechávejte pravidelně zkontrolovat (přibližně každých 20 000 km). Brzdové obložení musí být vyměněno, pokud je tloušťka dotykové vrstvy menší než 1,5 mm.
4. BRZDOVÁ KAPALINA
Příliš opotřebená brzdová kapalina s vyšším obsahem vody a nečistot způsobuje ztrátu účinnosti brzd nebo také únik kapaliny z hydraulického systému. Pokles tlaku může být příčinou případného selhání brzd. Výstražná kontrolka na přístrojové desce vás upozorní na minimální hladinu brzdové kapaliny.
Brzdovou kapalinu je nutné vyměnit minimálně jednou za 2 roky nebo po ujetí 40 000 - 60 000 km.
TECHNICKÁ KONTROLA BRZD
Jedním z hlavních bodů povinné technické prohlídky na STK je přísná kontrola stavu a funkčnosti brzd. Nechte si brzdový systém na svém voze zkontrolovat odborníky v servisní síti EUROREPAR Car Service. Je to nejlepší způsob, jak se vyhnout zjištění nedostatků až při technické prohlídce a z toho vyplývající nutnosti ji opakovat.
>>> Kontrola před STK <<<
Nyní můžete využít akční slevu 20 % na brzdové sady Eurorepar ve všech pobočkách servisní sítě EUROREPAR Car Service.
Akce platí od 1. 10. do 31. 12. 2025.